Новини
«Укррічфлот» ініціює дії з відновлення вантажоперевезень річковим транспортом
АСК «Укррічфлот»
Адрес:вул. Електриків, 8, м. Київ, 04071, Україна
Телефон:Тел.: +38 (044) 594 57 88
Тел./факс: +38 (044) 490 66 48
, E-mail: E-mail: info@ukrrichflot.ua

22 квітня 2016 року відбувся «Український інфраструктурний форум ’16». Цей захід став першою і найбільшою міжнародною платформою в Україні, яка об’єднала учасників українського ринку та міжнародних інвесторів. На панельній дискусії «Порти та внутрішньоводний транспорт. Аграрна логістика» керівники провідних українських компаній та підприємств – «Укррічфлоту», «Укрферрі», «Нібулона», «Портінвесту», групи терміналів ТІС, Адміністрації морських портів України, за участі заступника Міністра інфраструктури Юрія Васькова - обговорювали актуальні проблеми, існуючі на сьогоднішній день  у водному транспортному комплексі країни.  

Під час дискусії звучали різні, інколи полярні, думки щодо Закону про внутрішній водний транспорт (ВВТ), про річкові та морські перевезення, пошук інвесторів, порти, флот тощо. Приміром, компанія «Нібулон», яка працює на річці та перевозить власним флотом аграрні вантажі, висловилася проти прийняття Закону про ВВТ у його нинішній редакції. На думку фахівців компанії, прийняття Закону може призвести до здорожчання вартості вантажоперевезень, що зробить їх нерентабельними, і в результаті завадить ефективній роботі підприємства.

Позицію компанії щодо сьогодення та шляхів розвитку галузі чітко та обґрунтовано висловив Дмитро Москаленко, генеральний директор «Укррічфлоту».

В його доповіді представлено огляд та аналіз інфраструктурних можливостей річкових вантажоперевезень в Україні. Статистичні дані вказують на потрійне зменшення фактичних обсягів за останні 10 років. Маємо повне зміщення вантажних потоків у бік залізничного та автомобільного транспорту - цьому процесу сприяли занижені залізничні тарифи та відсутність контролю за допустимими навантаженнями при автоперевезеннях вантажів. Як наслідок – критичний стан автополотна та зношеність парку залізничних вагонів сьогодні; галузь потребує постійних дотацій. При цьому практично не використовуються річкові перевезення, які являють собою найдешевший та найекологічніший вид транспорту.

Ситуація, що склалася, є серйозною проблемою і водночас можливістю саме тому, що річковий транспорт в структурі  всього транспорту має великий потенціал зросту. І допомогти цьому справдитися може проведення ряду системних дій, які сприятимуть підвищенню  конкурентоспроможності річкового транспорту:

     1. прийняття закону України «Про внутрішній водний транспорт»;

     2. розробка та впровадження системи міжгалузевих товаро-транспортних балансів;

     3. внесення змін до нормативних документів Мінінфраструктури для підтримки вітчизняних операторів водного транспорту.

Очікуваний ефект від запропонованих дій дозволить:

     1. розвантажити наземну інфраструктуру за рахунок перерозподілу вантажів з автодоріг та залізниці на річку;

     2. розвинути та створити нові стивідорні потужності (в т.ч. зернові) на внутрішньому водному транспорті;

    3. створити нові робочі місця;

    4. розвинути суміжні галузі, в першу чергу суднобудування.

 

Компанія впевнена, що впровадження запропонованої програми допоможе збалансувати діяльність транспортної галузі та сприятиме відновленню вантажоперевезень Дніпром – головною водною артерією України.

АСК «Укррічфлот»
Адрес: вул. Електриків, 8, м. Київ, 04071, Україна
Тел.: +38 (044) 594 57 88
Тел./факс: +38 (044) 490 66 48
E-mail: info@ukrrichflot.ua