Історія компанії

Дніпро


Човен періоду Київської Русі IX - XI століття

Спочатку була річка ...

Витоки компанії «Укррічфлот» варто шукати у розвитку річок Київської Русі як засобів комунікацій між стародавніми племенами. Одна з найбільш величних річок, як тисячі років тому так і зараз, протікає через часи і віхи - Великий Дніпро.

Перші згадки про річку зустрічаються у греків в V столітті до н. е. Геродот називав її Борисфеном - рікою з півночі, а слов'янська назва періоду Київської Русі - Славутич. Уже в ті далекі часи річка Дніпро була головним і найзручнішим шляхом сполучення між слов'янами, Візантією і народами Сходу.

Саме Дніпро став частиною важливого торгового шляху, що з'єднує Прибалтику з Причорномор'ям –так званий великий водний «Шлях із варяг у греки».


Судноплавство на Дніпрі


«Бджілка» - перший пароплав на Дніпрі

1835 рік

Виникла перша пароплавна компанія на Дніпрі (перше акціонерне пароплавне товариство). Два пароплави, що їй належали, буксирували баржі з каменем для будівництва Київської фортеці та Броварського шосе.

1858 рік

Утворено «Суспільство пароплавства по Дніпру і його притоках». Пізніше було засновано «Друге Товариство пароплавства по Дніпру і його притоках», розпорядником якого став київський підприємець, купець 1-ї гільдії - Марголін Давид Семенович. Саме Д.Марголін спорудив будівлю по вул. Сагайдачного, 12 в м.Києві, в якій з 1892 року розміщувалось «Друге Товариство пароплавства по Дніпру і його притоках», в радянські часи - Державне пароплавство, а з 1992 р. по 2012 р. - Судноплавна компанія «Укррічфлот».

1900 рік

На початку двадцятого століття водний транспорт стає основним видом транспорту в зовнішньоторговельних перевезеннях. За переписом, проведеним Київським Округом шляхів сполучення в 1906 році, на Дніпровському басейні нараховувалося 382 самохідних та 2226 несамохідних суден. Судна розвантажувалися переважно врукопаш, оскільки не було ніяких перевантажувальних механізмів, крім кількох плавучих зернових елеваторів.


Судноплавна Компанія «Укррічфлот»


Вид Київської гавані початку XX століття

1922 рік

Створено Управління річковим транспортом Дніпра. Саме з цього року розпочалася офіційна історія Компанії.

1923 – 1926 роки

Засновані два пароплавства: Верхньо-Дніпровське, з центром в Києві, та Нижньо-Дніпровське, з центром в Херсоні. З часом вони об'єдналися в Дніпровське пароплавство. Вже через рік Дніпровське пароплавство перетворилося на крупне господарське підприємство, а протягом наступного п'ятиріччя на Придніпров'ї відбулися значні економічні зміни, що реформували річкове господарство.

1932 рік

Були введені в дію: Дніпровська гідроелектростанція, гребля і шлюз. Дніпро тепер судноплавний від верхів'їв до гирла. У зв'язку з цим різко зросло економічне значення річки, були побудовані сотні нових парових і непарових суден, судноремонтні заводи і майстерні. На берегах Дніпра виросли великі порти - Київський, Дніпропетровський, Херсонський, побудований і оснащений технікою новий найбільший на Дніпрі Запорізький річковий порт.

1941 – 1945 роки

22 червня 1941 року капітани суден Дніпровського пароплавства, що йдуть по Дніпру та Дністру, Прип'яті та Десні, отримали наказ змінити напрямок руху і слідувати в пункт припису. В Дніпровському пароплавстві до початку війни нараховувалось 271 одиниця самоходного флоту та 624 одиниці несамохідного. Основними завданнями річковиків України в перший період Великої Вітчизняної війни були організація переправ через річки Дніпро, Дністер та їх притоки великих військових підрозділів, а також евакуація населення. Річковики не схилили голови в період німецько-фашистської окупації і демонстрували чудеса героїзму, організовуючи перевезення військ і техніки.

В 1941 - 1945 рр. господарство Дніпровського басейну зазнало величезних втрат. Майже весь річковий флот був затоплений, а місце знаходження кількох сотень суден не було виявлено взагалі. В більшості великих річкових пунктів берегове господарство виявилося зруйнованим. Із звільненням берегів Дніпра від ворога військово-відновні загони проводили підйом суден з води, ремонтні роботи по всіх галузях річкового господарства, а також організовували експлуатаційну діяльність з перевезень військових і народногосподарських вантажів.

Величезний обсяг відновлювальних робіт на Дніпрі вимагав великої напруги, ініціативи й винахідливості. Вже в травні відновилася діяльність Дніпровського та Дніпро-Двінського пароплавства (в 1947 році перейменованого в Верхньо-Дніпровське пароплавство), а кількість перевезень Дніпром в порівнянні з 1944 роком подвоїлася.


Миколіївський річковий порт

1965 рік

Дніпровське пароплавство отримує статус Головного управління річкового флоту при Раді Міністрів УРСР. Таким чином, розширилися географія та можливості перевезень. Поряд із збільшенням перевезень на Дніпрі та малих річках, "Головрічфлот" починає освоювати безперевалочні перевезення експортно-імпорних вантажів між портами Дніпра, Дунаю, Чорного і Середземного морів. Зробити це стало можливим тільки за рахунок високої організації праці, наявності висококваліфікованих кадрів і суден змішаного «ріка-море» плавання вантажопідйомністю 2000 - 3500 тонн.

1969 рік

З 1965 по 1969 роки ведеться основне будівництво Миколаївського річкового порту (пристань Миколаїв до 1963 р.). Історія порту починається з 1882 року, коли на річці Південний Буг функціонувало Російське акціонерне пароплавне товариство, у віданні якого були пасажирські судна, а також вантажні, що перевозили зерно, граніт, торф.

1988 рік

Головне управління річкового флоту реорганізується у виробниче об'єднання «Головрічфлот» Міністерства транспорту УРСР.

1989 рік

29 грудня 1989 було підписано постанову РМ УРСР про створення першого в республіці міжгалузевого державного об'єднання річкового транспорту - МГО «Укррічфлот».


Дніпропетровський річковий порт. Розвантаження судна «Механік Черевко»

1992 рік

На базі «Головрічфлоту», створена Акціонерна судноплавна компанія «Укррічфлот». На цей час водний транспорт вже здійснює значну частину внутрішніх (каботажних) перевезень господарських вантажів, а також основну частину експортно-імпортних перевезень.

1995 рік

АСК «Укррічфлот» починає роботу над проектом будівництва нових суховантажних суден типу «Десна» вантажопідйомністю 3500 тонн.


Пароплав «Микола Славов»




2005 – 2007 роки

Реалізація програми будівництва сучасних суден типу «Буг» вантажопідйомністю 6300 тонн і п'яти несамохідних барж типу "Європа-М».


Укррічфлот сьогодні


Вантаження металобрухту і піску річкового. Запорізький річковий порт

Сьогодні АСК «Укррічфлот» - це велика приватна корпорація, що може запропонувати своїм клієнтам комплексні логістичні рішення. Наявність потужного флоту - близько 100 суден різних типів, включаючи барже-буксирні склади, власні порти дозволяють Компанії виконувати річкові і морські вантажні перевезення різної складності.

До складу Компанії також входить суднобудівельне-судноремонтне підприємство, що забезпечує технічне обслуговування суден, зерновий елеватор, що надає послуги з приймання, накопичення, зберігання та відвантаження зернових, олійних і технічних культур.


Елеватор на території Дніпропетровського річкового порту (побудований і зданий в експлуатацію в 2012 році)

Сьогодні головним завданням АСК «Укррічфлот» є розвиток річкової транспортної інфраструктури України, що, в свою чергу, дозволить надавати широкий спектр послуг в галузі річкових і морських вантажних перевезень, портової та стивідорної діяльності.

АСК «Укррічфлот» має офіційний статус Національного перевізника України, та сертифікована за міжнародним стандартом якості ISO 9001(Система управління якістю та безпекою). Також Компанія є членом Братиславських Угод та активним учасником Конференції Директорів Дунайського Пароплавства (КДДП).

Історія компанії
АСК «Укррічфлот»
Адрес:вул. Електриків, 8, м. Київ, 04071, Україна
Телефон:Тел.: +38 (044) 594 57 88
Тел./факс: +38 (044) 490 66 48
, E-mail: E-mail: info@ukrrichflot.ua
АСК «Укррічфлот»
Адрес: вул. Електриків, 8, м. Київ, 04071, Україна
Тел.: +38 (044) 594 57 88
Тел./факс: +38 (044) 490 66 48
E-mail: info@ukrrichflot.ua